سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tue 21 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۵۷:۲۲

صندوق توسعه ملی به سازندگان شناور تسهیلات می‌دهد

باشگاه خبری فراساحل: به منظور ساخت انواع شناور 75 درصد از تسهیلات موردنیاز از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، مدیرعامل هلدینگ تجاری دریا بندر ناب کیش در با اشاره به ورود این شرکت به ساخت پروژه‌های ساپلای‌بوت، کروبوت، تانکرهای با ظرفیت پنج هزار تن، انواع لندینگ کرافت، بارج و جنرال کارگو گفت: برخی مشتری‌ها به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی مناسب و درازمدت هستند تا به داخل سفارش دهند و شرط این مشتریان برای سفارش استفاده از تسهیلات با بهره مناسب و طولانی مدت است به همین منظور تلاش کردیم تا از طریق صندوق توسعه ملی سفارشات را فعال و قسمتی از تولیدات بخش دریایی را به سمت این نوع شناورها سوق دهیم. امیر بابایی درادامه با بیان لزوم تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات اظهار داشت: صندوق توسعه ملی تا 75 درصد مبلغ پروژه را تسهیلات پرداخت می‌کند که این تسهیلات به صورت ارزی، هشت ساله و با بهره 6 درصد است. وی افزود:در صورتی که متقاضی بتواند تمام شرایط بانک‌های عامل مانند ضمانت‌نامه، اسناد و مدارک و ... را که فرایند بسیار مشکلی است فراهم کند معمولا دریافت تسهیلات حدود 9 ماه تا یک سال طول می‌کشد.

توسعه گردشگری با ساخت ماریناهای دریایی

مدیرعامل هلدینگ تجاری دریا بندر ناب کیش با بیان ورود به ساخت ماریناهای دریایی گفت: مارینا زنجیره کاملی از حوضچه آرامش در دریا، اسکله محل نگهداری قایق‌های بخش خصوصی، اسکله از آب‌گیری و به آب‌اندازی شناورها و تعمیرات آنها، سوپر مارکت دریایی، فروشگاه، متل، هتل، ویلا و امکانات تفریحات دریایی است. امیر بابایی افزود: سرمایه‌گذاری برای ساخت ماریناهای دریایی می‌تواند توسط بخش خصوصی و با دریافت مجوز از استان‌های ساحلی و مبادی ذیربط صورت گیرد.وی با اشاره به وجود این ماریناها در اکثر کشورهای ساحلی دنیا گفت: می‌توان در هر استان ساحلی در شمال و جنوب کشور یک یا دو عدد مارینا ایجاد و گردشگری دریایی را توسعه بخشید. وی در ادامه با بیان اینکه ساخت هر مارینا با سرمایه‌ حدود 200 تا 300 میلیارد تومان امکان‌پذیر است اظهار داشت: بخش خصوصی آمادگی ورود به این زمینه را دارد اما باید کلیه مبادی ذیربط شامل شهرداری، استانداری، فرمانداری، سازمان بنادر و دریانوردی، محیط‌زیست، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت مسکن اظهار نظرهای خود در خصوص ساخت ماریناها انجام و مجوزهای لازم را صادر کنند که معمولا پروسه صدور این مجوزها بسیار طولانی و با اشکالات بسیار روبرو است و لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا این ماریناها ساخته شود.

مدیرعامل هلدینگ تجاری دریا بندر ناب کیش با بیان اینکه با ایجاد ماریناها می‌توان بخش تفریحی دریایی را راه‌اندازی کرد یادآور شد: ایجاد ماریناها در توسعه صنایع دریایی و اشتغال‌زایی نقش مهمی دارد به گونه‌ای که می‌توان در هر مارینا برای بیش از 2 تا 3 هزار نفر شغل ایجاد کرد همچنین در این ماریناها می‌توان 200 تا 300 قایق را نگهداری کرد. بابایی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در صنعت دریایی بخش ساخت و نوسازی تعطیل است و فعالیت بخش تعمیرات کشتی هم محدود است تنها قسمتی که می‌تواند فعال شود خدمات دریایی و گردشگری دریایی است و با فعال شدن گردشگری دریایی در شمال و جنوب می‌توان معادل درآمد نفتی درآمد کسب و اشتغال ایجاد کرد. وی تصریح کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران با این تصور که سرمایه‌گذاری‌شان به نتیجه نمی‌رسد و در تصمیمات متعدد و متفاوت به خطر می‌افتد به این بخش ورود نمی‌کنند. وی پیشنهاد کرد: کارگروهی با حضور مسئولین هر استان و سایر مبادی ذیربط تشکیل شود و تصمیمات در همین کارگروه اتخاذ و مجوزهای لازم صادر شود تا پس از صدور مجوز کسی نتواند تصمیمات را زیر سوال برده و سرمایه اشخاص را به خطر اندازد.



  کد خبر : 492
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :